Förlåt att jag trodde på dig.

Nu är det torsdag och jag är mitt uppe i ett försök att baka bröd. Har aldrig gjort det förut, såvida man inte räknar scones. Jag brukar inte ha någon tur med saker som ska jäsa, men jag håller tummarna för att detta ska gå vägen ändå. Ska även försöka hinna med att städa lite innan det vankas träning. Ser inte så överdrivet trevligt ut här hemma. Det värsta med att ha hund är utan tvekan det förbaskade håret som dräller överallt. Helst skulle man behöva dammsuga varannan dag, men inte fan orkar jag det. Speciellt inte när hunden är rädd för dammsugaren och envisas med att skälla på den och springa runt. Näe, det blir till att dammsuga när hon inte är här, alltså på helgerna. Och nu när hon har långhelg med husse får man verkligen passa på.

Ikväll vankas det som vanligt träning. Om min kära Amanda känner sig frisk och kry ska vi försöka oss på 90minuters gympan. Jag brukar bara gå på 60minuters pass och är lite smårädd för att dö under 90minutarn, men med Amanda vid min sida är jag i alla fall beredd att göra ett försök. Men följer hon inte med blir det den vanliga 60minutaren som jag brukar gå på. Den vet jag i alla fall att jag tar mig igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0